حرام عليكم بقي ربنا ينتقم منكم الناس مباقتش لاقية تاكل...يخرب بيت اليوم اللي مرسي مسك فيه البلد





بنزين 90 هيبقى ب 270 قرش


بنزين 92 هيبقى ب 285 قرش


بنزيل 95 هيبقى ب 375 قرش


السولار هيبقى بعلي نفسك كده 220 قرش


والاسعار دى بالكوبونات واللى معهوش هتكون 

الاسعار كالتالى



بنزين 90 بــــ 3.00 قرش


بنزين 92 بــــ 3.25 قرش


بنزين 95 بــــ 4.00 قرش


العيش بقى بــ 10 قروش


الكهرباء زادت الضعف


المياه زادت الضعف


الاكل ارتفعت اسعاره.. وسيادته بيتكلم عن ان 

المنجه رخصت فى عصره.


الانابيب هتبقى لمستحقى الدعم ب 5 جنيه ، 

واللى ماعهوش بطاقة تموين هتبقى ب 25 جنيه 


وعقبال ما توصلك الله اعلم هتكون وصلت كام .


ومكالمات المحمول هيبقى عليها ضريبة


تم وعد الفلاحين برفع سعر الارز الى 2000 ووزير 

الزراعة لم يسوق له حتى نزل سعره ل 1200




الداخلية رجعت تفض الاعتصامات والاضرابات بالقوة 


تانى مع انه حق يكفله القانون


النشطاء بقوا بيتمسكوا من بيوتهم



مفيش حد ادنى ولا حد اقصى لغاية دلوقتى


مفيش ضرائب تصاعدية


الاسعار فى تزايد مستمر بسرعة رهيبة


سيعلن قريبا حالة التقشف بسبب القرض اللى 

اترتب عليه غلاء كل الاسعار دى لانها شروط قبول 


القرض من البنك الدولى



يعنى مبقاش فى عيش ولا حرية ولا عدالة 

اجتماعية



حلوة قوى النهضة دى ........ بس نبوس إيديكو 

كفاية نهضة لغاية كدة , إحنا شعب إبن ستين كلب 

ومينفعش معانا إلا نظام مبارك اللى كان بيسرقنا 

وبينهبنا وع ذلك كان محافظ على الدعم على كل 

المنتجات الغذائية الأساسية اللى الفقرا والبسطاء 

من الشعب ميقدروش يعيشوا من غيرها عيش و 


أرز و خضار وأنابيب و بنزين وسولار وغاز ..

هو صحيح كان حرامى هو وشلتة بس لغاية لما غار 

مخدش حاجة من البنك الدولى اللى مفيش دولة 

دخلها إلا لما خربها وجاب ضرفها ولنا فى أسبانيا 

واليونان أسوة حسنة ..




نبوس أيديكم كفاية نهضة كفااااااية يا ولاد 

ال*******

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق