حرام عليك يامرسي ربنا ينتقم منك انت ولاخوان قولوا امـــــين





كيلو لحمه ب 70 جنيه و كيلو طماطم ب 7 جنيه ورز ب 5 جنيه 



وزيت ب 5 جنيه واتملي الانبوبه ب 80 جنيه كده 


167 جنيه


يعني علشان اسره تيجى تاكل لحمه هاتكلفهم 167 جنيه من 


مرتبو ال 500 جنيه

تعالوا نشوف الكلام دة بيطبق على مين من الشعب .

الطبيب اللى مرتبوا 500 جنية


المدرس اللى مرتبو 300 جنية


ودول ممكن نقول انهم ممكن يصرفوا نفسهم بكشف ولا أتنين برا 


المستشفى وحصة ولا أتنين خصوصى 


علشان الدنيا تمشى .

عندنا بقى سواق الأتوبيس اللى بيقبض 200 جنية



والكومسرى اللى مش غامز اتخيل بيقبض كام


والموظف الحكومى اللى بياخد 500 او 600 جنية


والمحاسب اللى بياخد 1000 جنية ويوم لما يوصلوا 1500 بيعمل فرح


وعمال المصانع اللى أتخن واحد فيهم بياخد 800 او 900 جنية وهو 


متجوز وعندو عيل ولا أتنين

وبعد كل دة يرجع يقولك مطالب فئوية ومظاهرات تهدف لتعطيل 


النهضة


طب ونلطم امتى بقى ؟؟!!





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق