
كيلو لحمه ب 70 جنيه و كيلو طماطم ب 7 جنيه ورز ب 5 جنيه
وزيت ب 5 جنيه واتملي الانبوبه ب 80 جنيه كده
167 جنيه
يعني علشان اسره تيجى تاكل لحمه هاتكلفهم 167 جنيه من
مرتبو ال 500 جنيه
تعالوا نشوف الكلام دة بيطبق على مين من الشعب .
تعالوا نشوف الكلام دة بيطبق على مين من الشعب .
الطبيب اللى مرتبوا 500 جنية
المدرس اللى مرتبو 300 جنية
ودول ممكن نقول انهم ممكن يصرفوا نفسهم بكشف ولا أتنين برا
المستشفى وحصة ولا أتنين خصوصى
علشان الدنيا تمشى .
عندنا بقى سواق الأتوبيس اللى بيقبض 200 جنية
والكومسرى اللى مش غامز اتخيل بيقبض كام
والموظف الحكومى اللى بياخد 500 او 600 جنية
والمحاسب اللى بياخد 1000 جنية ويوم لما يوصلوا 1500 بيعمل فرح
وعمال المصانع اللى أتخن واحد فيهم بياخد 800 او 900 جنية وهو
متجوز وعندو عيل ولا أتنين
وبعد كل دة يرجع يقولك مطالب فئوية ومظاهرات تهدف لتعطيل
وبعد كل دة يرجع يقولك مطالب فئوية ومظاهرات تهدف لتعطيل
النهضة
طب ونلطم امتى بقى ؟؟!!
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق